Wereldwijd problemen bij Samsung Mobile, zowel met de toestellen als onderdelen. Het zal u niet ontgaan zijn. In de media is er al veel ophef over geweest:
http://www.volkskrant.nl/tech/samsung-roept-note-7-terug-na-explosies-maar-alleen-in-vs~a4377835/
http://nos.nl/artikel/2129529-samsung-haalt-brandgevaarlijke-galaxy-note-7-terug.html
Inderdaad, Samsung heeft wereldwijd zijn nieuwste paradepaardje teruggeroepen. In Nederland was het toestel nog niet uitgebracht, maar wereldwijd waren er al 2,5 miljoen exemplaren verkocht.
Dit heeft als gevolg dat het toestel voor onbekende tijd is uitgesteld. Klanten die een Note 7 hebben gepreorderd kunnen dus nog wel even wachten.
Onderdelen:
Wat de menigte echter niet weet en wat Samsung al een tijdje niet bevestigd is een nog veel groter probleem. Wereldwijd is er een tekort aan onderdelen voor uw Samsung telefoon, het gaat hierbij specifiek om de displays. Samsung gebruikt voor zijn toestellen ‘OLED’ displays, dit is de nieuwste technologie welke ook het duurste is om te produceren.
(Lees hier uitgebreid wat OLED exact inhoud: https://www.homecinemamagazine.nl/home_cinema/tv_high_definition/oled/ , dit gaat inderdaad over tv’s, de techniek is bijna hetzelfde als in de telefoons). Één van de voornaamste redenen waarom Samsung deze techniek gebruikt is natuurlijk dat ze zich hier mee kunnen onderscheiden. Apple gebruikt in vergelijking nog ouderwetse LCD’s die langer na niet dezelfde kwaliteit halen. Aangezien OLED organische materialen bevat, is er schaarste ontstaan. Waarom en wat exact de reden is weten wij helaas ook nog niet.
Wat dit voor gevolgen heeft?
Momenteel zijn voor de populairste telefoons van Samsung (S7 Edge. S7, S6, S6 Edge, S5, S5 Neo, A5 2016, J5, 2016, A5 2015, J5 2015, A3 2016, A3 2015, J3 2016) geen displays leverbaar vanuit Samsung’s onderdelen divisie. Deze displays proberen wij sinds mei 2016 vanuit elke hoek van de wereld uit bestaande voorraden te krijgen. Nu pas gaat de consument het echt merken aangezien de voorraden bijna volledig uitgeput zijn. Wij bieden daarom in sommige gevallen een andere kleur aan dan oorspronkelijk op het toestel was geïnstalleerd.
Een oplossing?
Uit verscheidene bronnen is gebleken dat Samsung heeft aangegeven dat dit probleem in de 3de week van oktober weer langzamerhand zou moeten worden opgelost. Echter is dit natuurlijk de vraag of dat ook zo is. Bij grote reparatiecentra’s die door Samsung zijn aangewezen zoals DynaFix, wisselen ze nu de toestellen om als uw toestel binnen de garantie is. Hun doorlooptijd is van 3 dagen gezakt naar 18 dagen. Tel daar ook nog de tijd op die nodig is voor administratieve processen en u bent uw toestel zo minimaal een maand kwijt.
Wereldwijd zitten sommige Samsung Premium Support Center’s zonder werk en deze hebben het heel moeilijk. Wij zijn gelukkig niet afhankelijk direct van Samsung en kunnen dus in bijna elk geval toch helpen.
U kunt ten alle tijd contact met ons opnemen of er nieuws over dit onderwerp is.
Dit kan uiteraard telefonisch (070-2060103), per email ([email protected]) of u kunt natuurlijk gewoon langskomen.