• Winkel in Den Haag
  • Originele onderdelen
  • Met en zonder afspraak
  • Transparante prijzen
Blog

Glas los te vervangen of niet?

Wij krijgen dagelijks de vraag: Is het ook mogelijk om alleen het glas te laten vervangen van mijn Samsung Galaxy S4?

Deze vraag krijgen wij niet alleen van consumenten, ook van collega reparateurs, bedrijven en overheidsinstanties.

Een concreet antwoord is hier helaas niet voor. Het antwoord is Ja, maar ook weer Nee.
Om hier een klein beetje technisch in te verdiepen zullen we uitleggen hoe deze telefoons opgebouwd zijn.

Voornamelijk bestaat de toplaag van een telefoon uit de volgende onderdelen:
– Glaslaag (in de media ook wel aangeduid als Gorilla Glass) Beschermlaag
– Touchscreen (digitizer) Aanraaklaag
– Beeldscherm (LCD, OLED) Beeldlaag
– Frame (waar alles op zit geplakt) Montagelaag

In sommige toestellen / apparaten is het glas alleen aan de rand verlijmd met het frame. Denk hierbij aan een iPad. Hiervan is dus ook netjes en schoon het glas te vervangen.
Echter, bij bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S4, is het glas samen met het touchscreen verlijmd aan het beeldscherm. Deze unit zit weer vast aan het frame.

De vraag is dan, waarom zou je het glas niet kunnen separeren van het beeldscherm? En waarom hebben ze in hemelsnaam dat glas verlijmd met het beeldscherm? De reden daarvoor is dat de consument klaagde over stof, zand et cetera onder het glas naar verloop van tijd. Naar aanleiding hiervan is ervoor gekozen om de lagen met UV lijm aan elkaar te hechten. Dit maakt de reparatie aanzienlijk lastiger, de toestellen worden er echter wel mooier en dunner op.

Dus, om terug te komen op de vraag van dit verhaal, ja het is mogelijk om de hechtlaag (uv lijm) te verwijderen tussen het glas en het beeldscherm. Het is echter nooit meer mogelijk om de module netjes in elkaar te zetten zoals het ooit in elkaar zat. De gevolgen van een reparatie zijn: stof tussen het glas en het beeldscherm en naar verloop van tijd zal de aanraking veel slechter worden, dit is logisch aangezien dit altijd namaakonderdelen zijn. Het vervelendste is al helemaal dat je de fabrieksgarantie kwijt bent op een toestel wat honderden euro’s heeft gekost.

Daarom hebben wij ervoor gekozen om al onze onderdelen direct bij de fabrikant in te kopen waar dit kan. Dus voor een Samsung houd dan in, dat wij alleen de complete display module vervangen zoals deze door Samsung is gefabriceerd.

De grote voordelen die je hier uit krijgt zijn de volgende:
– 3 maanden garantie op alle reparaties
– De fabrieksgarantie blijft behouden
– Vaak zit het frame ook in de reparatie, dus lelijke plekjes zijn ook weg
– Het toestel blijft origineel, geen namaak
– Geen problemen achteraf

Dit verhaal is toepasbaar op bijna elke glasschade. Vraag ons gerust bij welke reparatie het wel en waar het niet officieel mogelijk is. Daarnaast maken onze facturen een betere kans bij de verzekeringsmaatschappij zodat het je uiteindelijk niets hoeft te kosten. Denk hierbij aan: inboedel-, reis-, aansprakelijkheidsverzekering.

Touchfix medewerkers
icon:check Afspraak ingepland!

De afspraak op is succesvol ingepland. Tot dan!

Mocht je onverhoopt verhinderd zijn, dan verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice op 070 - 20 60 103

Plan direct een afspraak met één van onze experts

Gegevens invullen

Wij maken gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten